maandag 21 december 2015

Een cadeautasje voor Elise


Hallo allemaal,

De bloghop is net achter de rug en ik hoop dat jullie ervan genoten hebben en veel inspiratie op hebben gedaan. Ik vond het reuze gezellig. Het is zo leuk om te lezen wat jullie ervan vinden.

December is een drukke maand. Naast alle feestdagen hebben we hier ook nog een flink aantal jarigen. En wat is er dan leuker om een cadeautje extra leuk in te pakken.
Mijn kleine lieve nichtje Elise wordt 9 jaar en houdt erg van lezen. Ze krijgt van ons een boek, gezellig verpakt. Voor haar heb ik dit tasje gemaakt:


De basis is een zwart tasje, bescrapt met een blauw scrappapiertje. Ik leg het tasje plat neer zodat het versieren beter gaat. Het blauwe scrappapier is een halve cm kleiner qua maat dan het tasje zodat je het zwarte randje blijft zien.


Aan het hengsel heb ik wat lint geknoopt. Natuurlijk mag het schattige sneeuwpopje niet ontbreken. Ik vind ze zooo leuk en hij komt weer terug in het plaatje.


Aan de linker kant heb ik een stukje scrappapier geplakt. De linkerzijkant, boven en onderkant heb ik vastgeplakt. De rechterkant bewust niet zodat er een pocket ontstaat. Hierin heb ik een label gestopt waarop ik wat schrijf voor de jarige jet. Aan het label een lintje, vastgemaakt met rood/wit touw.
Bovenaan de foto zien jullie een slingertje waarop de naam van de jarige staat. Ik heb hier de mini-labeltjes voor gebruikt. Erachter zit een stukje 3d foam zodat het iets omhoog komt en ik het rood/witte touwtje kan gebruiken om de labeltjes aan vast te maken.

Naast een cadeautje in het tasje krijgt ze ook wat geld. Het kleine envelopje kan hiervoor gebruikt worden. De plakker is leuk om erbij te gebruiken.

Het rozenlint is altijd leuk te gebruiken. Ik vind het zo'n warm effect geven. En de kant en klare tekst-etiketten maakt het geheel af.

En dan natuurlijk een plaatje. Elise is gek op de winter en ik gebruikte een plaatje van Morehead. Om de winterse sferen extra te benadrukken heb ik "nep-sneeuw"gebruikt.

We hebben nog wat gezellige dagen te gaan.....Ik wil iedereen hele mooie dagen wensen. We zullen geen witte kerst hebben denk ik met deze temperaturen maar de gezelligheid van een mooie kerstboom of kerststukjes, lekker eten en het samen zijn met elkaar maken er altijd een speciaal iets van. Even stilstaan bij het afgelopen jaar en vooruit kijken naar wat gaat komen.
En natuurlijk denk ik ook aan de mensen die ziek zijn, alleen zijn of geen geld hebben.....

Lieve knutselgroetjes van Lianne!

Hieronder vind je een lijstje met de materialen die ik gebruikt heb. Als je op de foto klikt kom je bij de betreffende artikel in de webwinkel.
           

Geen opmerkingen:

Een reactie posten